Όλες οι ηλικιακές ομάδες μπορούν να επωφεληθούν από την Αγωγή Υγείας, στο βαθμό που στις μέρες μας ο κόσμος αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα (επιδημίες, πανδημίες, φτώχεια, κλιματική αλλαγή, ανισότητες κ.λπ.) με πολλές επιπτώσεις στην υγεία του.
Αυτό έχει ως συνέπεια, η διασφάλιση της υγείας και της ευημερίας να θεωρείται μια πολύπλοκη και δύσκολη υπόθεση, όπου ο κάθε πολίτης πλέον, θα πρέπει να αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης του.
Με άλλα λόγια, έρχεται στην επιφάνεια σε επίπεδο πρωταρχικής πρόληψης, η ανάγκη του γραμματισμού υγείας (health literacy), προκειμένου το άτομο να είναι ικανό να προλάβει/διαχειριστεί/αντιμετωπίσει προβλήματα που σχετίζονται με την υγεία του. Για να αυξηθεί ωστόσο, το επίπεδο γραμματισμού υγείας των ατόμων και κατ’ επέκταση να προαχθεί η υγεία και η ευημερία, σημείο εκκίνησης είναι οι εκπαιδευτές/εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι απαραίτητο να κατανοήσουν το ρόλο τους έτσι ώστε στη συνέχεια να αναλάβουν την εκπαίδευση των πολιτών σε θέματα υγείας.
Πιο συγκεκριμένα, η κατάλληλη προετοιμασία εκπαιδευτών/εκπαιδευτικών θα τους οδηγήσει στην αξιοποίηση μιας στοχευμένης, προγραμματισμένης και συστηματικής προσέγγισης των θεμάτων υγείας για την οργάνωση, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σχετικών με την υγεία. Οι εν λόγω παρεμβάσεις θα συμβάλλουν στην υιοθέτηση/διατήρηση/βελτίωση/αποκατάσταση συμπεριφορών ή στάσεων που οδηγούν σε υγεία και ευημερία. Για παράδειγμα, όταν τα άτομα εκπαιδευτούν σε δεξιότητες - ικανότητες, σχετικές με την υγεία, ταυτόχρονα τους παρέχεται η δυνατότητα ελέγχου της συμπεριφοράς προς όφελος της υγείας τους.
Εν κατακλείδι, το μεταπτυχιακό της Αγωγής Υγείας προετοιμάζει εκπαιδευτές Αγωγής Υγείας προκειμένου να διδάξουν τη θεματολογία της Αγωγής Υγείας σε επίπεδο πρόληψης και να υλοποιήσουν σχετικά προγράμματα, σε οποιαδήποτε κοινότητα.
- διατήρηση/βελτίωση της υγείας κάθε ατόμου/οικογένειας/κοινότητας
- πρόληψη ασθενειών/νοσημάτων
- μείωση πρόωρων θανάτων και αναπηρίας
- μείωση κόστους νοσηλείας και ιατρικής περίθαλψης
- ευημερία ατόμου και συνόλου
Μαθήματα Εαρινού και Χειμερινού Εξαμήνου
Χειμερινό Εξάμηνο:
- ΗΕ_101 Μεθοδολογία Έρευνας στην Αγωγή Υγείας - 2 ECTS
- ΗΕ_102 Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών (Ι) - 2 ECTS
- ΗΕ_103 Επιδημιολογία - 2 ECTS
- ΗΕ_104 Οικογενειακή Ιατρική - ΠΦΥ - 7 ECTS
- ΗΕ_105 Θεμελιώδεις Έννοιες Αγωγής και Προαγωγής Υγείας - 7 ECTS
- ΗΕ_106 Διδακτικές Στρατηγικές - Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης μέσω της Τέχνης (Θ+Ε) - 6 ECTS
- ΗΕ_107 Αγωγή Υγείας: Θεματολογία Κορμού – Δεξιότητες Ζωής & Θεματικές Ενότητες ΑΥ (Ι) - 4 ECTS
Εαρινό Εξάμηνο:
- ΗΕ_108 Λόγος και Επικοινωνία (γραπτή και προφορική) στην Αγωγή Υγείας - 3 ECTS
- ΗΕ_109 Αγωγή Υγείας: Ψηφιακή Τεχνολογία – Ηλεκτρονική Υγεία (Θ+Ε) - 4 ECTS
- ΗΕ_110 Πολιτικές Ένταξης της Αγωγής Υγείας – Διά Βίου Εκπαίδευση - 6 ECTS
- ΗΕ_111 Προγράμματα Αγωγής Υγείας – Αξιολόγηση Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας (Θ+Ε)- 4 ECTS
- ΗΕ_112 Αγωγή Υγείας: Θεματικές Ενότητες Αγωγής Υγείας (II) - 6 ECTS
- ΗΕ_113 Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών (II) - 3 ECTS
- ΗΕ_114 Πρακτική Άσκηση - 4 ECTS
- Χειμερινό εξάμηνο: Έναρξη 30 Σεπτεμβρίου 2024 - Λήξη 10 Ιανουαρίου 2025
- Διακοπές Χριστουγέννων: 24 Δεκεμβρίου 2024 - 6 Ιανουαρίου 2025
- Εξεταστική Χειμερινού εξαμήνου: Έναρξη 20 Ιανουαρίου 2025 - Λήξη 7 Φεβρουαρίου 2025
- Εαρινό εξάμηνο: 17 Φεβρουαρίου 2025 - 30 Μαϊου 2025
- Διακοπές Πάσχα: Σάββατο του Λαζάρου 2025 - Κυριακή του Θωμά 2025
- Εξεταστική Εαρινού Εξαμήνου: Έναρξη 10 Ιουνίου 2025 - Λήξη 27 Ιουνίου 2025
Όλες οι ηλικιακές ομάδες μπορούν να επωφεληθούν από την Αγωγή Υγείας, στο βαθμό που στις μέρες μας ο κόσμος αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα (επιδημίες, πανδημίες, φτώχεια, κλιματική αλλαγή, ανισότητες κ.λπ.) με πολλές επιπτώσεις στην υγεία του.
Αυτό έχει ως συνέπεια, η διασφάλιση της υγείας και της ευημερίας να θεωρείται μια πολύπλοκη και δύσκολη υπόθεση, όπου ο κάθε πολίτης πλέον, θα πρέπει να αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης του.
Με άλλα λόγια, έρχεται στην επιφάνεια σε επίπεδο πρωταρχικής πρόληψης, η ανάγκη του γραμματισμού υγείας (health literacy), προκειμένου το άτομο να είναι ικανό να προλάβει/διαχειριστεί/αντιμετωπίσει προβλήματα που σχετίζονται με την υγεία του. Για να αυξηθεί ωστόσο, το επίπεδο γραμματισμού υγείας των ατόμων και κατ’ επέκταση να προαχθεί η υγεία και η ευημερία, σημείο εκκίνησης είναι οι εκπαιδευτές/εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι απαραίτητο να κατανοήσουν το ρόλο τους έτσι ώστε στη συνέχεια να αναλάβουν την εκπαίδευση των πολιτών σε θέματα υγείας.
Πιο συγκεκριμένα, η κατάλληλη προετοιμασία εκπαιδευτών/εκπαιδευτικών θα τους οδηγήσει στην αξιοποίηση μιας στοχευμένης, προγραμματισμένης και συστηματικής προσέγγισης των θεμάτων υγείας για την οργάνωση, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σχετικών με την υγεία. Οι εν λόγω παρεμβάσεις θα συμβάλλουν στην υιοθέτηση/διατήρηση/βελτίωση/αποκατάσταση συμπεριφορών ή στάσεων που οδηγούν σε υγεία και ευημερία. Για παράδειγμα, όταν τα άτομα εκπαιδευτούν σε δεξιότητες – ικανότητες, σχετικές με την υγεία, ταυτόχρονα τους παρέχεται η δυνατότητα ελέγχου της συμπεριφοράς προς όφελος της υγείας τους.
Εν κατακλείδι, το μεταπτυχιακό της Αγωγής Υγείας θα προετοιμάζει εκπαιδευτές Αγωγής Υγείας προκειμένου να διδάξουν και να υλοποιήσουν προγράμματα Αγωγής Υγείας, σε οποιαδήποτε κοινότητα σε επίπεδο πρόληψης.
- διατήρηση/βελτίωση της υγείας ατόμου/οικογένειας/κοινότητας
- πρόληψη ασθενειών/νοσημάτων
- μείωση πρόωρων θανάτων και αναπηρίας
- μείωση κόστους νοσηλείας και ιατρικής περίθαλψης
- ευημερία ατόμου και συνόλου
Μαθήματα Εαρινού και Χειμερινού Εξαμήνου
Χειμερινό Εξάμηνο:
- ΗΕ_101 Μεθοδολογία Έρευνας – 5 ECTS
- ΗΕ_102 Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών – 5 ECTS
- ΗΕ_103 Επιδημιολογία – 5 ECTS
- ΗΕ_104 Οικογενειακή Ιατρική – 5 ECTS
- ΗΕ_105 Θεμελιώδεις Έννοιες Αγωγής και Προαγωγής Υγείας – 5 ECTS
- ΗΕ_106 Διδακτικές Στρατηγικές και Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης μέσω της Τέχνης – 5 ECTS
- ΗΕ_107 Αγωγή Υγείας: Θεματολογία Κορμού – Δεξιότητες Ζωής & Θεματικές Ενότητες – 5 ECTS
Εαρινό Εξάμηνο:
- ΗΕ_108 Λόγος και Επικοινωνία στην Αγωγή Υγείας – 5 ECTS
- ΗΕ_109 Ψηφιακή Τεχνολογία – Ηλεκτρονική Υγείας – 5 ECTS
- ΗΕ_110 Πολιτικές Ένταξης στην Αυ – Διά Βίου Εκπαίδευση – 5 ECTS
- ΗΕ_111 Προγράμματα Αγωγής Υγείας – Αξιολόγηση Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας – 5 ECTS
- ΗΕ_112 Αυ Θεματικές Ενότητες: Αυ (II) – 5 ECTS
- ΗΕ_113 Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών (II) – 5 ECTS
- ΗΕ_114 Πρακτική Άσκηση – 5 ECTS
Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο 2023-2024
- Έναρξη Χειμερινού Εξαμήνου: 2 Οκτωβρίου 2023
- Λήξη Χειμερινού Εξαμήνου: 15 Ιανουαρίου 2024
- Διακοπές Χριστουγέννων: 24 Δεκεμβρίου 2023 – 7 Ιανουαρίου 2024
- Εξεταστική Χειμερινού Εξαμήνου: 22 Ιανουαρίου 2024 – 9 Φεβρουαρίου 2024
- Έναρξη Εαρινού Εξαμήνου: 19 Φεβρουαρίου 2024
- Λήξη Εαρινού Εξαμήνου: 31 Μαΐου 2024
- Διακοπές Πάσχα: 29 Απριλίου 2024 – 6 Μαΐου 2024
- Εξεταστική Εαρινού Εξαμήνου: 3 Ιουνίου 2024 – 21 Ιουνίου 2024